Vi har en skog i trädgården

Jag och Backen har haft en hemmadag. Han har sågat ved och inte så lite ved heller, än är det inte färdigt, men en bit på vägen har han kommit. Jag har vart inne och städat. En tråklördag egentligen, men ganska skönt att inte ha något planerat. Det händer inte ofta, men ibland.

Sjukt roligt det här med veden faktiskt. Mattias hade berättat att vi skulle få hem 25 kubik träd, som han senare skulle såga och hugga ner, så att vi har ved att elda med till nästa vinter. Här snackar vi framförhållning.
Jag och Mattias satt och drack kaffe när det levererades och nu såhär i efterhand, så är det ganska svårt att uppskatta hur mycket 25 kubik ved är. Det är mycket! Jag trodde först att det var ett skämt! Så var inte fallet. Vi fick en nersågad skog i trädgården.




Kommentarer
Postat av: Malin

Ha ha MYCKET ved blir det!!!!

2012-04-01 @ 10:38:02
URL: http://malinsupdate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0