Pendlingsfenomen

Några gånger i veckan pendlar jag mellan Varberg och Göteborg för att ta mig till skolan. Detta betyder att jag åker buss, tåg och spårvagn. Ett fenomen som sker VARJE (ja 95% av gångerna) gång är att finns det lediga platser, så sätter man sig inte jämte någon på ett tvåsäte, utan man tar ett ledigt och hoppas innerligt på att ingen ska sätta sig där. Att markera genom att sätta upp sin väska i det andra sätet är ett bra sätt att visa att man absolut inte vill ha en granne. Men vad hände idag? Jag gjorde det, jag gjorde det förbjudna. Jag satte mig jämte någon främling TROTS att det fanns lediga tvåsäten. Inte bara vid ett tillfälle, utan två och vet ni vad?! Jag lever och har till och med småpratat med min granne på tåget. ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ett litet steg för mänskligheten, ett stort steg för Lina Ahl :) Kramar till dig finis

2012-03-19 @ 20:27:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0