Helgen

I lördgas var vi ute på lokal för att fira födelsedagar och vi käkade på Black Pearl, jag har ätit där två gånger innan och varit väldigt nöjd, medan jag har vänner som vart där och varit mindre nöjda. Dock var jag lika nöjd denna gången. Mört kött till bra priser. Synd kan man inte njuta av ett gott glas vin till eller äta riktigt som man vill, men det tar vi till sommaren. Då jäklar ska jag ta igen allt jag missat när det kommer till mat!

I gårkväll undrade jag vad jag gjort innan den dagen jag skaffade hus! Jag satt klockan sex på kvällen i bara en enkel tunn tröja i solen på min lilla veranda och jag frös inte, utan tyckte nästan att det var varmt och gött. Grillen skulle tändas och inne i köket stod min karl och fixade med käket. Livet lekte kan man säga! Ett riktigt Svenssonliv, men det konstiga var att det inte gjorde mig något alls. Jag får helt enkelt byta efternamn till något -sonefternamn.

I morgon går vi in i vecka 29 och det är bara 11 veckor kvar! I fredags var jag hos barnmorskan för att mäta magen och lyssna på det lilla hjärtat. Jag hade stressat dit så hjärtljudet var uppe i 170 slag/min, men jag fick ligga där och vila lite och sedan var det nere på 150 slag/min istället och då var allt "normalt" igen.

Idag försov jag mig i tre timmar, hur det nu kunde hända. Sjukt irriterande och jag har inte rikigt fått något gjort. Dricker min andra kopp kaffe för dagen och väntar på att klockan ska bli tre, för då kommer min lilla mamma och vi ska åka till MVC för att titta på bebis, så att allt är som det ska. Spännande och rikigt riktigt kul. Alla tecken på liv där inne gör mig gladare än gladast!

Vi hörs sen, ska se om jag kan få med mig någon bild som jag kan visa er. So long! 

Kommentarer
Postat av: Jonna

Mysigt med eget hus! vill jag med ha :) Ska du göra Ultraljud? Kommer de sej? Visst är de mysigt! varenda litet livstecken är helt fantastiskt :)



kram

2012-03-26 @ 18:17:06
URL: http://blogg.mama.nu/jonnahansson/
Postat av: Anonym

ja det är så mysigt faktiskt. Såg att ni hade varit och kollat på ett också! :)

Jag bad om att få gå på ett till och det fick jag. :D

Tänk så spännande, nu är det inte lång tid kvar tills er lilla/e bebis tittar ut! KUL KUL!! :) Hoppas att du mår bättre med tanke på alla dina foglossningar.

Kramar

2012-03-26 @ 18:30:10
Postat av: Anonym

Mår mycket bättre:) inte ont förutom att de är tungt nu :) hur Visate du de ?:) kanske slrivutt de ?:) haha gravid hjärna !:) mysigt med ul! Kollade den tillväxten? Kram

2012-03-26 @ 18:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0