Ett gott skratt förlänger livet!


Detta är en del av min älskade mammas packning till sin semester hon och Douglas ska på. De ska åka till Spanien under en längre tid och detta anser hon vara viktiga saker att ta med sig.  Detta är så självklart utöver hennes väska med kläder.
Jag försöker berätta för henne att det är till Spanien de ska och att det ligger i Europa. ;) Hon motiverar sitt val med att Douglas inte packar sin väska fullt, att hon inte förstår spanska och att de i affärena inte kan tala engelska. Inte bara detta, utan förra året när de gjorde samma resa så skulle de köpa mjöl och de hänvisade henne till att köpa mannagryn istället och detta blir komplikationer när de ska göra redningar då de lagar mat i sin lägenhet.
Det som ser ut som en påse potatis är prydnadsägg som hon ska ha i påskriset och tuppen som ska stå på bordet är inte nerpackad än, men det kommer!
Tänk Sällskapsresan: "Har de svenskt kaffe på hotellet?"
Mina vänner, man får skratta de har jag gjort må ni tro, så även min mamma och Douglas.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Hiii! Söt mamma du har:)

2012-03-26 @ 19:23:57
URL: http://icata.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0